Archive for 31 januari, 2010

Tonåringar

Om man ska hålla kvar en tonåring på samma fläck i mer än 30 sekunder, knyt fast dom med deras egna stumpor >;O)

Trassligt

En eftermiddag var det väldigt tyst från lekrummet, väldigt tyst. Jag tänkte att jag för en gångs skull skulle stå emot lusten att kika efter VARFÖR det var så tyst, det skulle jag kanske inte ha gjort…

Barnen hade hittat mina garnnystan… och HELA, jag menar HELA rummet var fullt av trådar som löpte från den ena delan ev rummet till den andra i ett invecklat mönster :-o Hur mycket trådar de var går nog inte att beskriva och itne ens en bild gjorde garntrasslet rättvisa…

Efter att jag klättrat över och krupit under så upptäckte jag även detta och det gjorde faktiskt att deras kreativitet helt överskuggade att det blivit stökigt, trassligt :-) Ett perfekt spindelnät med en spindel :-)

Mat, mat, mat

Jag älskar god mat och då jag har begåvats med en gube som också gör det så tänkte jag nu reta min god vän Stefan med söndagsmiddagen ;O)

Saltad, friterad potatis, friterad kyklingfilé samt även friterad fläskfile både med och utan ost samt friterad kycklinglever (syns ej på bild)

 Detta är en av favoriträtterna både bland oss vuxna och barnen :-) Det friterade köttet och kyckligen passar dessutom alldeles utmärkt att äta kallt dagen efter och/eller att ha i frysen och ta fram och värma. Barnen brukar ta med sej några friterade bitar till dagis/skola och ha i stället för en tråkig frukt på fruktstunden ;o) (ProteinLovers precis som mamma :-D )

Tillägg, som alla ser har vi julvaxduken ännu kvar men julgranen kom bort före April detta år i alla fall! :-D